Ce înseamnă codarea unei baterii auto
Pentru mașinile de generație nouă, în special cele cu sistem start stop (stop and go, eco etc), dar nu numai, odată cu schimbarea bateriei este necesară înregistrarea acesteia în calculatorul mașinii (codare). Această operațiune este necesară pentru ca sistemul de management al încarcării (BEM – Battery Energy Management) să știe că are o baterie nouă și să o exploateze în consecință.
Cand codarea nu este efectuata la inlocuirea bateriei, (la masinile ce necesita – recomandare de poducator) sistemul electric al masinii nestiind ca bateria a fost inlocuita, de multe ori afiseaza in bord ca bateria are o stare de descarcare accentuata si pot aparea chiar erori de functionare la alte sisteme ale masinii.
Ce monitorizeaza de obicei BMS
– SOC (State Of Charge) – starea de incarcare
– SOH ( State Of Health) – starea de sanitate
– SOP (State Of Power) – curentul de descarcare la rece 12V 70Ah 760Aen
– Voltaj – curentul de incarcare 12V 70Ah 760Aen
– Temperatura
– Flux de racire – unele autoturisme au sisteme de racier cu aer sau lichid al bateriilor
– Ciclul total porniri-opriri de la prima montare a bateriei pana in prezent
BMS este intalnit atat la masinile cu functie Start-Stop AGM, Start-Stop EFB, Start-Stop Deep Cycle cat si la masinile cu baterii standard cu tehnologie Calciu (ex BMW E60, Audi A6 4…)