Potrivit unui raport din Nikkei Asia, Daikin Industries, cel mai bun producător japonez de aparate de aer condiționat, a dezvoltat un agent frigorific pentru vehicule electrice care poate extinde autonomia lor cu până la 50%. Compania intenționează să înceapă comercializarea produsului până în 2025, se arată în raport.
Noul agent frigorific Daikin are un punct de fierbere de aproximativ minus 40°C, cu 10-15 grade mai mic decât produsul convențional. Aceasta reduce puterea necesară pentru compresie.
Daikin consideră că, într-un vehicul electric cu aparatul de aer condiționat funcțional și care funcționează într-o zonă urbană din Japonia, o mașină cu o autonomie de 200 km cu încărcare completă ar putea parcurge încă 100 km cu noul agent frigorific, potrivit raportului.
Compania a dezvoltat deja produsul, iar grupul industrial american SAE International îi va verifica performanța și siguranța în condiții de funcționare.
În prezent, cel mai frecvent agent frigorific pentru utilizarea în instalațiile de aer condiționat al mașinilor electrice este un produs dezvoltat în comun de Honeywell și Chemours din SUA. Costă în jur de 270 USD pe vehicul.
Daikin spune că va lua în considerare prețul noului agent frigorific în timp ce se uită și la prețurile pieței. Creșterea suficientă a capacității bateriei pentru a oferi unui EV 100 km de autonomie suplimentară costă sute de mii de dolari, astfel încât producătorii de automobile ar putea găsi noul agent frigorific atractiv chiar și la prețul dublu față de prețul actual.
Se așteaptă ca producția globală de vehicule electrice să crească la 11,84 milioane de unități până în 2025, de 5,3 ori mai mare decât în 2020, potrivit IHS Markit.
Pentru a extinde gama de vehicule electrice, Toyota Motor și Panasonic dezvoltă o baterie solidă cu o capacitate mai mare decât bateriile litiu-ion existente. Daikin concurează pentru a-și comercializa noul agent frigorific ca o altă modalitate de a îmbunătăți performanța EV.
Daikin – cel mai mare producător de aparate de aer condiționat din lume prin vânzări și principalul producător de agent frigorific – nu se află în prezent pe piața auto. Compania a decis să intre pe piață cu noua sa tehnologie, anticipând că lanțul de aprovizionare se va schimba dramatic odată cu trecerea la vehiculele electrice.